Ett regnigt Nha Trang

Ikväll kör Jacky och jag en mys/filmkväll. Han sprang precis iväg för att köpa en baguette och öl till sig. Själv hoppas jag på att få något gott jag med, chips är ju gott!

Idag har vi legat på stranden i 5 timmar. Riktigt härlig. Vi hyrde varsin solstol med parasoll så att vi skulle kunna ligga där länge. Vi fick även tillgång till en pool där vi tog oss ett dopp. Vågorna här är helt galna. Vi badade igår också men då tyckte vi inte att det var så farligt, men idag var det värsta mördarvågorna. Vi hade inte en chans mot dem. Men vi lever!!!

Efter att vi legat på stranden gick vi till hotellet för att duscha. När vi senare gick ut för att käka så regande det. När vi skulle äta lyckades vi välja världens segaste restaurang. Det var knappt inget folk där, men det tog oss mer än 1,5 timma från att vi kom dit tills vi gick hem. Galet!

Nu ska vi kolla på film, adjöken!!

//Micke & Molle

Kommentarer
Postat av: Nyfi Ken

hur bor ni (BILD!) ? vad kostar det ?



Vad gör folk å hur lever man i Nha Trang?

Upplever ni norra och södra vietnam som kulturellt lika eller skiljer de sig åt på ngt sätt (typ örebro vs sthlm eller gbg?)



har ni funderat på att dyka ?

http://www.google.se/search?q=best%2Bplace%2Bfor%2Bscuba%2Bdiving%2Bin%2Bvietnam



http://www.divevietnam.com/

http://www.scubatravel.co.uk/pacific.html#Vietnam

http://www.daveharasti.com/vietnam/divinginvietnam.htm

http://www.vietnewsonline.vn/News/Lifestyle/7709/Vietnams-best-dive-sites-revealed.htm

2011-11-16 @ 16:11:46
Postat av: Åsa

Hello! Måste säga att ni är super på att uppdatera! Det är så roligt att läsa om era bravader! Måste vara underbart att kunna bada och ha semester nu i november.:) Jätte avis på er! Ni gör så rätt som upptäcker världen nu! Jag önskar jag hade tänkt dom banerna när jag var ung..hihi



Ang. sm så ser det väldigt bra ut! Vi har den högsta index vi nånsin haft..:) Men vi får veta mer inom kort. Vi lovar att du ska få veta Mathilda! Saknar dig! Kramar från Åsa

2011-11-16 @ 17:50:19
Postat av: Anonym

Curious:



Har ingen bild just nu, dyker säkert upp om någon dag :) Vi bor för $8/natt i ett dubbelrum med ac och wifi plus en fräsch toa 50 m från stranden. Vårat bästa rum hittills.



Det verkar betydligt svårare att komma i kontakt med lokalbefolkningen här i Nha Trang jämfört med Hanoi/Hoi An. Staden är centrerad kring strand/festturism och känns mest som vilken turiststad på typ Mallorca som helst. Vi ska ta oss in mer i staden imorgon och jag hoppas få uppleva lite roligare grejer än halvsjaskiga klubbar och kassa och dyra västerländska restauranger.



Vad jag har hört från folk som bor här ska attityden till det mesta vara mer avslappnad i södra vietnam. Folk lever tydligen mer för dagen här och oroar sig för hyran när det är dags att betala den, typ. Har som sagt inte haft så mycket kontakt med några "äkta" Nha Trangare än ;)



Dyka hinner vi nog inte med i Nha Trang. Sparar det nog till Thailand där vi tänkte ta PADI certifikat :) Har inte så lång tid kvar i Vietnam och finns mycket annat vi vill hinna med.



//Jacob

2011-11-16 @ 18:18:10
Postat av: Nyfi Ken

Låter najs, dyka i thailand skall oxo va bra!



Om ni skall till "uplands" någonstans under er resa

så måste ni kolla in James Scott föreläsning om de olika folk som bor i högländerna i asien aka "Zomia"



http://en.wikipedia.org/wiki/Zomia_(geography)



James C Scott (Yale)

The art of NOT being governed. på 18minuter

http://www.youtube.com/watch?v=aVwrUsib4vU



eller in depth (87 min) downloadable video or audio

http://www.cornell.edu/video/?videoID=625



säkert skickat den tidigare, men grymt perspektiv på högländerna.. går rakt mot mainstream synen på deras "primitiva" kultur.

2011-11-16 @ 18:31:39
Postat av: Sara

hejj! kul att följa er blogg :) chips låter gott mathilda!!! kram

2011-11-16 @ 19:01:09
Postat av: Anna-Malin

Ååååå va jag blir nostalgisk..ni följer exakt samma rutt som vi för x antal år sen...(men vi stannade i Hue också och kollade tunnelsamhället i närheten)Härliga stories ni berättar för oss! Fortsätt fortsätt! Men ska ni inte ut till paradisön Phu Quoc innan ni lämnar Vietnam?! Inte alls som Nha Trang-som vi inte heller gillade speciellt mycket.

Men ett tips om ni vill komma dit smidigt är att ta flyget-fast ni verkar ju gilla långa bussresor ;)och då får ni åka färja också! =)



Nu har jag "bara" 4h kvar tills jag får hem o sova... Kram från A-M



2011-11-17 @ 03:16:42
Postat av: morbror

låter jobbigt att bara ha en toa 50m från stranden! Vore ju bättre att ha den i anslutning till rummet kan ju jag tycka!! ;) Annars låter det ju som ni har det kanon.

2011-11-17 @ 06:24:25
Postat av: Mathilda

det är otroligt skönt att kunna bada i slutet av november.. vad kul med SM. jag trodde ju inget annat iof :P



Anna-Malin, vi hörde en till som prata om den där ön men jag tror inte att vi drar dit. Vi har bara en månads visum här och vi har ett par stopp till på vägen.. Det får bli en annan gång. :)

2011-11-20 @ 11:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0